بررسی تطبیقی قانون آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در آمریکا و ایران و رویه اجرایی آن: با تاکید بر ناتوانی‌های یادگیری

راضیه جماعتی اردکانی؛ مرتضی منادی؛ مهناز Mahnaz

دوره 13، شماره 52 ، دی 1402، ، صفحه 247-282

https://doi.org/10.22054/jpe.2024.76940.2639

چکیده
  شرایط زمینه­ای در هر کشور ایجاب می­کند که تاریخچه منحصربه­فردی از آموزش­های ویژه داشته باشند و این امر منجر به سیستم­های آموزشی و خدمات متفاوت برای دانش­آموزان با نیازهای ویژه شده است. پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی قانون آموزش دانش­آموزان با نیازهای ویژه در آمریکا و ایران بود که با تأکید بر حیطه ناتوانی­های یادگیری و رویه ...  بیشتر